Natural, analogic, digital / Natural, analógico, digital

 În toate zilele apar pe internet atâtea întrebări încât nu ai timp nici să le citești, d-apoi să le mai și răspunzi.

De prin 2008, de când durează discrepanța mea cu felul în care se interpretează și se aplică pe subiectul denumit "șofer", Legislația UE a Tahografului, am scăpat ocazia să dau răspunsul meu unui număr așa de mare de întrebări, încât nu are rost să mă întorc înapoi, ci mai bine dau răspunsul meu la câte am să pot cuprinde, de aici înainte.

Azi (08.11.2020), cineva a pus o întrebare relativ simplă, în grupul șoferesc de Facebook... "Șoferi de TIR pe Comunitate Oficial", de forma: "Salutare colegii! O întrebare: Se poate încasa banii fără trimiterea CMR?"


"În vremurile normale, actele de transport se înmânau dispecerului, în timpul orarului de lucru (al ambilor, angajat și intreprindere) După "explozia" telefonului mobil, "ne-am modernizat", unii (destinatarii) și am pretins ca actele de transport să le depună angajatul, la orice oră din cele 24 ale zilei, in cutia poștală special amenajată. După explozia "digitalului", deși angajatul nu este vreo "ființă digitală", ci o "ființă în carne și oase", este obligat să se comporte ca și cum ar fi o persoană doar cu numele, să-și îndeplinească obligațiile  față de o "persoană de existență ideală" ("persoana juridica" numită "intreprindere"), fără ca aceasta să își mai îndeplinească obligațiile  față de "persoana naturală" care îmbracă (pentru 40 ore/pe săptămâna de lucru) "costumul"... nu de scafandru, nu de astronaut, nu de "pilot de formulă" ci de "simplu angajat".

Imagen nº 01
Imagen nº 01
Iata cum aratau niste instructiuni de lucru la nivel 2008, atunci cand inmanarile de acte (facturi, foi de parcurs), bani lichizi, bonuri de combustibil, tichete de plata a autostrazilor) se faceau de la intreprindere spre angajat si de la angajat la intreprindere, fizic (natural), si nu altfel:





"REGULI PENTRU ANGAJATI (ȘOFERI)
În acest caiet trebuie să furnizați următoarele detalii:
ZIUA - Data la care se efectuează cursa sau ruta;
Km START - Notați km contorizatorului, înainte de inițierea cursei;
RUTA - Indicați locul de unde se încarcă și pe cel unde se descarcă;
NR. FACTURA - Notați numărul de factură a mărfii care se încarcă;
Km FINAL - Notați km contorizatorului de la sfârșitul cursei .
Exemplu:
    ZIUA      Km Început         Traseul             Nº factura     Km Final
05.09.07       65412          Chòvar - Silla     403506           65493
Dacă se folosește un alt camion decat cel habitual, trebuie să vă puneți numele înainte de detaliile respectivei curse.
Imagen nº 02. El buzon

Orice cursă trebuie să aibă propria ei factură a mărfii, iar în cazul în care în respectiva facturâ nu se indica, trebuie să indicați dvs numărul de înmatriculare al
autotractorului și al remorcii folosite, precum și numele și semnătura dvs.
Trebuie să înmânați toate facturile (împreună cu acest caiet, pentru a se verifica corectitudinea datelor indicate) la birou, lui Manolo, nefiind permisă lipsa niciunuia, in caz contrar valoarea cursei va fi dedusă din statul dvs de plată pentru vina de a nu fi înmânat facturile de livrare (Dacă nu există factură, trebuie să-i explicați lui Manolo motivul).
Facturile de marfă pe care le aveți trebuie duse la birou de două ori pe săptămână sau cel puțin o dată, preferabil lunea, profitându-se la maxim de dățile la care veniți să realimentați în stația de combustibil Gas del Mas, pentru a lăsa facturile, ocazie la ar trebui să lăsați și bonurile de motorină și tichetele de plată a autostrăzilor. În afară de bonurile de combustibil, trebuie să notați în acest caiet, sub ultima călătorie notată - ziua în care ați realimentat, litrii alimentați și km la acel moment actual.
În cazul curselor pentru CONSUM, trebuie să acordați atenție facturii de marfă pentru a vă asigura că, în pretul de cost indicat în dreapta facturii de marfă dacă este marcat un cost normal, pentru că dacă indică 1 sau 0,1 acea factură de marfă nu este valabilă și trebuie să cereți să vi se întocmească o nouă factură, cu date de cost valide.
Prin prezenta sunteți de asemenea informat, de obligația de întreținere și de curățenie a autotractoarelor și remorcilor. În cazul apariției oricărei probleme, informați-l imediat pe JUAN Z".

...................................................................................

2) Lucrurile au trecut destul de repede de la o "faza 1" (eu ii zic "faza naturala", la un prim pas spre deznaturalizare: cutia postala.
Daca pana pe la inceputul lui 2008, interschimburile de acte se faceau de la "persoana in carne si oase" la "persoana in carne si oase", ambele persoane aflandu-se simultan in timpul serviciului, de aici incolo a inceput sa se ceara angajatilor depozitarea actelor de inmanat, in cutia postala ce se vede in imaginea numarul 2. 

/

Tantas preguntas aparecen en Internet todos los días que ni siquiera tienes tiempo para leerlas y luego responderlas.

Desde 2008, desde cuando esta durando mi discrepancia con la forma en que se interpreta y se aplica sobre el sujeto denominado "conductor", la Legislación UE del Tacógrafo, he perdido la oportunidad de dar mi respuesta a un número tan grande de preguntas que no tiene sentido volver, serrando mejor que dar mi respuesta a lo que pueda comprender, desde ahora en adelante.

Hoy (08.11.2020), alguien hizo una pregunta relativamente simple, en el grupo de conductores de Facebook ... "Camioneros en la Comunidad, oficial", de forma: "¡Hola compañeros! Una pregunta: ¿Puedo cobrar el dinero sin enviar CMR? "

Comenzo yo a dar una respuesta en el situ, pero me di cuenta que si añado a este texto los necesarios hiperenlaces y las necesarias imagenes, lo que resulta (un hipertexto) es mucho mejor que un clasico texto. Decia yo, asi:

"En tiempos normales, los documentos de transporte se entregaban al despachador, en el horario laboral (tanto del empleado como de la empresa) Tras la "explosión" de la telefonía móvil, "nos hemos modernizado", algunos (algunos destinatarios) y hemos exigido que los documentos de transporte el empleado los deposita, a cualquier hora del día 24 del día, en el buzón especialmente dispuesto. 

Tras la explosión de lo "digital", aunque el empleado no es un "ser digital", sino un "ser en carne y huesos", se ve obligado a comportarse como si fuera una persona... solo por su nombre, para cumplir con sus obligaciones hacia una "persona ideal" ("persona jurídica" denominada "empresa"), sin que esta "persona ideal" cumplirá (de forma reciproca) con sus obligaciones con la "persona natural" que viste (durante 40 horas/semana) el "traje" ... no como de buceador, no como de astronauta, no como de "piloto de fórmula" sino como de... "simple empleado".

En la "Imagen nº 1" que aparece mas arriba, encontramos el texto de unas normas que se requerian cumplidas por el chofer asalariado, a nivel del principio del 2008, cuando las entregas de papeles (albaranes, hojas de ruta, dinero, tiquetes de combustible o de pago de las autopistas) se hacían de forma física (natural) de a persona a persona. En este texto encontramos que:

"NORMAS PARA CHOFERES

En este cuaderno deberá aportar los siguientes detalles:

DIA - Fecha en la que se hace el recorrido o viaje;

Km INICIO - Apuntar los km del cuenta, antes de la marcha;

TRAYECTO - Desde donde se carga hasta donde se descarga;

Nº ALBARAN - Apuntar el numero de albarán que se carga;

Km FINAL - Apuntar los km del cuenta al finalizar el viaje.

Ejemplo:

    DIA           Km INICIO       TRAYECTO       Nº ALBARAN     Km FINAL

05.09.07          65412        Chòvar - Silla         403506             65493

Si se utiliza otro camión que no es el habitual hay que poner tu nombre antes de los datos del viaje.

Todos los viajes tienen que tener su albarán, en el que no lo indica tenéis que apuntar la matricula y el remolque utilizado, vuestro nombre y firmar.

Debéis entregar todos los albaranes (junto con la libreta para comprobar los datos apuntados) en la oficina, a Manolo, no puede faltar ninguno o se descontara en nomina el importe del viaje que no se entrega el albarán (Si no hay albarán por alguna circunstancia, debéis explicar a Manolo el motivo).

Se debe llevar a la oficina dos veces a la semana o como mínimo una, a poder ser lunes, los albaranes que tengan, aprovechando las veces que se reposta en Gas del Mas, para dejar los albaranes, también debéis dejar los tiquetes de gasoil y los tiquetes de autopista. Aparte del tiquete del gasoil, también hay que apuntar en la libreta, debajo del ultimo viaje puesto - el día que se repuesta, los litros que se hechan y los km actuales.

En el caso de los viajes de CONSUM, debéis observar el albarán para ver, en el coste a la derecha del albarán ponga un coste normal, si indica 1 o 0,1 el albarán no sirve y hay que reclamar que hagan uno nuevo con su coste.

Así mismo se informa de la obligatoriedad del mantenimiento y limpieza de las tractoras y los remolques. En caso de algún problema en dichos que se informe inmediatamente a JUAN Z".



Comentarios

Entradas populares de este blog

Tachograf / Tacografo